Sauna fińska

Sauna fińska

Czynna w godzinach funkcjonowania Krytej Pływalni, 6:00 - 22:00.

Do Państwa dyspozycji oddajemy zlokalizowane na hali basenowej dwie sauny fińskie posiadające oddzielne węzły sanitarne oraz kabiny prysznicowe. Sauny wykończone są drewnem świerku skandynawskiego oraz abachi, ogrzewane poprzez profesjonalne elektryczne piece saunowe. Dodatkowo w saunach zainstalowano klepsydrę – zegar do wskazań dł. pobytu, termometr oraz higrometr.
Każda z saun pomieścić może max. 5 osób jednorazowo. Rozwiązanie zarówno lokalizacyjne jak i systemowe umożliwia w dowolnej chwili skorzystanie z tej formy usługi bez opuszczania hali basenowej czy dokonywania uprzedniej rezerwacji, chociaż i taka forma jest dopuszczalna.

LECZNICZE WSKAZANIA I PRZECIWSKAZANIA KORZYSTANIA Z SAUNY

Sauna fińska jest nie tylko zabiegiem ciepło leczniczym, lecz także środkiem higieniczno-profilaktycznym. Polega on na kąpieli w gorącym powietrzu i naprzemiennym przegrzewaniu rozpiętości temperatury 80-110 oC i ochładzaniu całego ciała. Znacznie przyśpiesza usuwanie zmęczenia psycho-fizycznego. Jest doskonałym czynnikiem hartującym i pielęgnującym ciało stosowanym również w celu leczenia określonych dolegliwości (m. in. złagodzenia bólów mięśni) i zaburzeń funkcjonalnych organizmu: kłopoty z krążeniem krwi, układem oddechowym i odpornościowym. Kąpiel sucha wpływa również pozytywnie na skórę, oczyszcza ją, pozbawia toksyn, ujędrnia i uelastycznia. Działanie sauny suchej wzmacniają stosowane inhalacje z olejków zapachowych (eukaliptus, mięta), które mają bardzo korzystny wpływ na układ oddechowy. Zdrowy człowiek bez względu na wiek może korzystać z sauny bez względu na porę roku, dnia czy pogodę. Wiele schorzeń serca, układu krążenia, dróg oddechowych, organów ruchu i skóry dopuszcza korzystanie z sauny, gdyż sauna wzmacnia reakcje samoobronne organizmu. Ludzie chorzy powinni jednak zasięgnąć opinii lekarza.

Nie zaleca się sauny w przypadkach nagłych zachorowań z gorączką, stanów zapalnych, poważnych schorzeń narządowych. Przede wszystkim jednak należy ostrzec przed przesadą i brawurą podczas kąpieli saunowych. Trzy seanse po 15 minut, przerywane ochłodzeniem ciała są optymalnym czasem trwania kąpieli saunowej. Przedłużenie pobytu w saunie ponad ten czas nie zwiększa działania sauny.

Jak działa sauna?

  1. Ciepło
    • wzmaga pocenie się (oczyszcza organizm z produktów przemiany materii)
    • rozszerza naczynia krwionośne
    • normalizuje ciśnienie krwi
    • rozluźnia mięśnie
    • przyspiesza przemianę materii wspomagając tym samym odchudzanie
    • rozszerza pory skóry
    • hartuje organizm
    • pobudza układ wegetatywny i hormonalny
    • pobudza komórki skóry do regeneracji
  2. Olejki eteryczne
    • brzozowy, eukaliptusowy, jałowcowy, cytrynowy, sosnowy, ziołowy
    • działają leczniczo na narządy wewnętrzne, skórę i włosy
    • działają relaksująco, normalizują pobudzenie organizmu, zwiększają je lub zmniejszają (w zależności od rodzaju olejku) neutralizują zapachy w saunie

REGULAMIN I INSTRUKCJA KORZYSTANIA Z SAUNY

  1. Wchodząc do sauny należy się zalogować przykładając na chwilę transponder do czytnika. Zapali się wówczas na nim dioda i będzie można otworzyć drzwi wejściowe.
  2. Do sauny nie należy chodzić głodnym lub z pełnym żołądkiem, należy również uprzednio skorzystać z toalety.
  3. Do sauny trzeba wchodzić z suchą skórą, ponieważ poci się ona szybciej.
  4. W saunie należy odwrócić klepsydrę mierzącą czas, sprawdzić temperaturę, wilgotność, dopasowując do nich i swojego stanu zdrowia – czas seansu.
  5. W saunie należy rozłożyć ręcznik kąpielowy pod całą powierzchnię ciała.
  6. W saunie suchej polewanie kamieni wodą jest niewskazane. Można je natomiast delikatnie skropić wodą z olejkiem eterycznym, pamiętając aby nie użyć zbyt dużej ilości wody, gdyż grozi to oparzeniem.
  7. Zabronione jest polewanie kamieni nierozcień- czonym olejkiem, gdyż grozi to pożarem
  8. W saunie należy zachować spokój, nie przeszkadzając innym.
  9. Korzystając z sauny należy bezwzględnie podporządkować się poleceniom instruktora odnowy biologicznej lub ratownika.
  10. W saunie zabrania się używania ręczników o nietrwałych kolorach, które mogłyby zabarwić deski.
  11. Wychodząc należy pamiętać o wylogowaniu się.
  12. Rozliczenie za korzystanie z sauny odbywa się przy wyjściu w kasie.

WSKAZÓWKI

Pamiętaj o tym, że kąpiel saunowa powinna być przyjemnością i relaksem, a nie torturą. Przebywanie w saunie nagrzanej do 120°C i więcej nie jest ani bezpieczne, ani przyjemne dla niektórych osób. Nie kieruj się ambicją i posłuchaj swojego ciała a granicę komfortu podpowie ono bezbłędnie.
Przerwa pomiędzy kolejnymi wejściami do sauny powinna być na tyle długa, aby temperatura ciała wróciła do normalnej. Po prysznicu lub zanurzeniu się w basenie spędź jeszcze jakiś czas w fotelu lub leżance. Niekiedy czas powrotu do normalnej temperatury ciała trwa do 20-tu minut! Dopiero wtedy wejdź do sauny na kolejne 15 minut.
Na całą kąpiel saunową (łącznie z towarzyszącymi jej przerwami) powinieneś mieć co najmniej 2 godziny wolnego czasu.

Powtarzaj takie kąpiele w saunie 1 lub 2 razy w tygodniu, wtedy w pełni docenisz saunę. Niektórzy dla pobudzenia krążenia biczują (delikatnie) ciało brzozowymi witkami. Używanie witek brzozowych (wcześniej przez dobę moczonych w wodzie) zdradza naprawdę zaawansowanego sauniaka.

Akceptujemy karty